درباره من

درباره من

مختصری از من

 سلام مخاطب گرامی!

خودم را اینطور معرفی می‌کنم (طوری که دوست دارم کسی را که می‌خواهم بشناسم معرفی کند)

مهندسی که عاشق تدریس ریاضی و فیزیک است و با پرداختن به تحلیل و فلسفه، خود را در این دنیای پر از جذابیت و ایجاد مشغله در مسیری که درست می‌داند نگه داشته است. اما از آنجائی‌که فکر می‌کنم که سن و تحصیلات و وضعیت مالی در شناخت شما از من تاثیر می‌گذارد پس مشخصات عرفی خود را می‌گویم:

نام و نام خانوادگی: محمد رضائی

سال تولد: ششم آذر 1361

محل تولد: تهران

تحصیلات: کارشناسی صنایع (تولید صنعتی) – دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج

ساکن: تهرانسر

شغل: تولید فیلم‌های آموزشی که آنها را رایگان در اختیار عموم قرار می‌دهم (اینکه چطور روزگار می‌گذرانم اگر رایگان تولیدات خود را در اختیار مردم قرار می‌دهم، پاسخش اینست حقیقتا «قناعت» می‌کنم. هر از چندگاهی هم اگر کسی بخواهد با گزینش‌های سختی که دارم تدریس خصوصی می‌کنم. اول نزدیک امتحان نباید باشد تا فرصت برای کار و تمرین باشد و ثانیا باید مطمئن باشم که به قدر کافی برای هر دو طرف مفید است. تدریس خصوصی و شرایط آن در سایتم در همان صفحۀ اول هست. (تعیین سطح را رایگان انجام می‌دهم که ضمن آن شما با حال و فضای تدریس من هم آشنا می‌شوید)

گذشته:

دو سالی معلم دبیرستان بودم (سال‌های 91 و 93) اما دریافتم که آنچه من در آن توانایی دارم تدریس برای کسانی است که می‌خواهند یاد بگیرند نه کسانی که مجبورند یاد بگیرند، پس از سال 1393 تا حال حاضر در حال تولید محتوای آموزشی هستم و به لطف خداوند توانستم بیش از هفتصد فیلم آموزشی تولید کنم که کتاب‌های درسی ریاضی و فیزیک را از پایۀ سوم دبستان تا دوازدهم در تمامی رشته‌ها (نظری شامل ریاضی و فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی و فنی و حرفه‌ای و کاردانش) آموزش داده‌ام و در حال حاضر «ریاضی به بیان محمد رضائی» را بعنوان سری فیلم‌های جدید در حال ساخت دارم که از روی کتاب‌های کمک درسی با تمرینات بسیار زیاد با هدف اینکه هر فردی که می‌خواهد ریاضی را با فیلم تمرین کند و مسلط شود منبعی در دسترس داشته باشد و مطمئن باشد که با استفاده از آن تا حد خوبی می‌تواند «مهارت» در ریاضی را کسب کند بی‌آنکه نیاز باشد هزینه‌ای کند.

علاقه‌مندی‌ها:

همانطور که در سایت‌هایم – که همواره به روز هستند – صفحات متعددم از جمله «بیان» حکایت دارد، علاقه‌مند به تحلیل و تفسیر هستم و چیزی که مهمترین هدف من از مشغولیت با ریاضی است، دریافت‌های دقیق‌تر در مورد «درست زندگی‌کردن» است. دوست دارم که در مورد دیگران آنچه که از دستم بر می‌آید کمک و راهنمایی داشته باشم و بنابراین راهکاری را برای دانش‌آموزانی که می‌خواهند تحصیل کنند و پشتکار دارند در همان اولین مطلب سایتم قرار دادم (تدریس رایگان) که با مراجعه به سایت و دانلود مطلب می‌بینید که برای دانش‌آموز اهل تلاش راه برای یادگیری ریاضی با بهترین معلم (اگر تعریف از خود نباشد!) وجود دارد. همچنین برای اولیاء و مربیان و هر کسی که سوالی داشته باشد شماره‌ام (09128576049) را قرار دادم تا پرسش خود را در زمینه‌های مختلفی که فکر می‌کند در آن من پاسخی دارم (با توجه به مطالب سایتم) مطرح کند تا پاسخ دهم.

آدرس‌های اینترنتی من:

آدرس سایتم:

riazi.blog.ir

آدرس سایتم در گوگل:

sites.google.com/view/barpa

آدرس کانال تلگرامی من:

t.me/barpafile

لینک فهرست فیلم‌هایم در کانال تلگرامی‌ام:

https://t.me/barpafile/14613

پوشه فایل‌های فیلم گوگل درایو (ریاضی به بیان من)

https://drive.google.com/drive/folders/1--8F8uywNRClgfV8Xf-EfwIOpJgJygDj

آدرس کانال آپارات من:

aparat.com/rezaeimohammad

آدرس کانال یوتیوب‌ام:

youtube.com/@mohammadrezaei

شماره واتس‌آپ، تلگرام و سروش:

09128576049

 خواهش می‌کنم علاوه بر اینکه خودتان عضو کانال‌های می‌شوید دوستان خود را نیز مطلع کنید تا آنها نیز از این امکان آموزشی بهره‌مند شود، خیلی ممنون.

رزومۀ من در این فایل هست و در ادامه هم بسیاری از جزئیات فعالیت‌هایم را می‌توانید بخوانید. شرایط تدریس خصوصی هم در این فایل هست.

 

 

 در متن زیر به پرسش‌های احتمالی شما پاسخ داده‌ام

پاسخ به پرسش های متداول

1- در این سایت چه مطالبی وجود دارد؟

2- چطور فیلم‌ها را دانلود کنیم؟

3- آیا همۀ فیلم‌هایی که من ساخته‌ام رایگان است؟

4- آیا رفع اشکال و مشاوره دارید؟

5- تدریس دارید؟

6- آیا تمایل به همکاری دارید؟

7- طرز ساخت فیلم‌هایی که در سایت هست به چه صورت بوده است؟

8- آدرس سایت‌ها، کانال‌ها و صفحات مجازی شما چیست؟

9- فیلم ها و مطالب غیر درسی اما مهمی که باید ببینید؟

 1- در این سایت چه مطالبی وجود دارد؟

 در این سایت شما می‌توانید آموزش کامل ریاضی و فیزیک در پایه‌ها و رشته‌های مختلف را دانلود کنید. فیلم‌ها بر اساس رشته مرتب شده است. فیلم‌ها با لینک‌های کمکی از پیکوفایل، گوگل درایو، یوتیوب و تلگرام همراه شده است تا بتوانید با کیفیتی بهتر از آپارات فیلم‌ها را دانلود کنید. اگر بتوانید از لینک‌های تلگرام، پیکوفایل و گوگل درایو فیلم‌ها را دانلود کنید بسیار بهتر است. بجز فیلم، بسیاری از فیلم‌ها، متن سوالات نیز دارند که حتما دانلود کنید. تعدادی جزوه و فایل متنی برای برخی از مباحث قرار داده شده است.

 2- چطور فیلم‌ها را دانلود کنیم؟

اگر اینترنت دانلود منیجر نصب کرده باشید به راحتی می‌توانید از آپارات، پیکوفایل و ... به صورت خودکار – با کلیک و یا زدن روی عنوان فیلم، دانلود کنید. اگر روی لینک پیکوفایل بزنید، صفحه‌ای باز می‌شود که نوشته "ایجاد لینک دانلود" که با زدن روی آن می‌توانید با کلیک روی دانلود، فیلم و یا فایل را دانلود کنید. از آنجائی که تلگرام نیاز به فیلترشکن و یا وی‌پی‌ان دارد، بنابراین اگر روی لینک تلگرام فیلم‌ها کلیک کردید، مطمئن شوید که دسترسی به تلگرام فراهم شده است. از آنجائی که امکان دارد در دانلود به اشکالی برخورد کنید (لینک غیر فعال باشد) و یا لینک اشتباه باشد، خواهش می‌کنم که به محض رخداد، به من ازطریق تلگرام و یا واتس‌آپ اطلاع دهید. در صفحۀ فیلم سایت قبلی‌ام، مفصل در این‌باره توضیح داده‌ام.

 3- آیا همۀ فیلم‌هایی که من ساخته‌ام رایگان است؟

بله! تمامی فیلم‌ها، حتی فیلم‌هایی که به نظر می‌رسد پولی است، رایگان است. فیلم‌های ریاضی (1) – پایۀ دهم رشتۀ ریاضی و تجربی – ابتدا برای فروش گذاشته شده بود و برای همین ابتدای فیلم آن پیام در مورد پرداخت وجود دارد. بنابراین با خیال راحت از فیلم‌ها و فایل‌ها استفاده کنید. یک خواهش از شما دارم و آن اینست که شما توانستید به این گنجینۀ آموزشی با جستجویی که داشتید و یا معرفی فردی که دوست شما بوده دسترسی پیدا کنید، شما هم به دوستان‌تان که می‌خواهند یاد بگیرند و ریاضی و فیزیک‌شان خوب شود این سایت را معرفی کنید. نمی‌دانید که چه کاری در حق او می‌کنید، سالها بعد خواهد فهمید!

 4- آیا رفع اشکال و مشاوره دارید؟

شما وقتی فیلم‌های آموزشی من را ببینید خواهید فهمید که اصلا کم نگذاشتم. بسیاری از مباحث از سطح کتاب تا پیشرفته تدریس شده است. تمرینات تکمیلی و تست‌ها علاوه بر آموزش کامل به شما دیدی وسیع از آنچه از سوالات کتاب درسی‌تان ممکن است مطرح شود را خواهد داد. بنابراین خواهش می‌کنم که وقت بگذارید که فیلم‌ها را با دقت ببینید. اگر بعد از اینکه تمامی فیلم‌های آموزشی و تمرینات تکمیلی را به خوبی دیدید و حس کردید سوالی هست که در کتاب درسی مطرح شده و یا در کتاب کمک آموزشی اما در فیلم‌ها، اشاره‌ای نشده است از طریق فرم "ارسال تکلیف دانش‌آموزان" برایم عکس آن را بفرستید، اگر تشخیص دادم پاسخ می‌دهم. در مورد سایر سوالات هم اجازه بدهید من بررسی کنم و ببینم که آیا در حد و توان من است و برای شما مفید است تا پاسخ دهم. اما یک نصحیت که هیچ‌کس را برتر از خودتان برای مشاوره و راهنمایی خودتان نبینید. فقط این یک شرط دارد و آن اینست که ذهن‌تان باز شود و درگیر اینستاگرام و چیزهای انحرافی نباشد، خواهید دید که چقدر توانایی برای پیشرفت دارید و اگر اقدام کنید آن (پیشرفت) را خواهید دید.

 5- تدریس دارید؟

بله! اگر می‌خواهید می‌توانید تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک من را تجربه کنید. تدریسی که دریافت خواهید کرد آنچنان است که غیر از مفهومی بودن، لذت یک کلاس را تجربه می‌کنید. تنها چیزی که شما برای یادگیری نیاز دارید، اینست که بخواهید یاد بگیرید، مطمئن باشید محمد رضائی تدریسی بی‌نظیر را برای شما رقم می‌زند. محمد رضائی تنها معلمی است که اینقدر برای یک دانش‌آموز تدریس خصوصی وقت و انرژی می‌گذارد. تدریسی منحصر به خود دانش‌آموز و سازگار با شخصیت فرد، تمرینات اختصاصی برای هر جلسه. تدریس ریاضی و فیزیک باید طوری باشد که شما در هر جلسه بتوانید به خودتان بگویید، "این مطلب را خوب فهمیدم و توانستم این مسائلی که برایم سخت بود را حل کنم". تدریس جلسۀ دو ساعته است و کلاس آن‌لاین و در گوگل میت و هزینۀ آن دویست تومان است. فقط یک مورد اینکه آموزش ریاضی و فیزیک، یک روند است، پس حداکثر دو هفته به امتحان مانده اقدام کنید و نه دیرتر تا نتیجه بگیرید، هرچه زودتر، بهتر. تدریس برای کسانی که وضعیت مالی خوبی ندارند اما همت و تلاش خوبی دارند نیز به صورت رایگان فراهم است. باید فرم مربوطه را پر کنید تا پس از اینکه مراحل آن – بسته به سرعت و تلاش شما – طی شد، جلسه برقرار شود. (در مورد تدریس و رفع اشکال رایگان تسهیلات بیشتری قرار داده‌ام در پیام تصویری در صفحۀ اول، انتهای صفحه را نگاه کنید.)

 6- آیا تمایل به همکاری دارید؟

بله! مدارسی هستند که با وجود داشتن دبیر درس ریاضی و فیزیک می‌خواهند تجربه‌ای از معلمی که در کنار معلم اصلی به حل تمرین و کمک به آموزش بپردازد، داشته باشند. این مدارس و یا موسسات و فرهنگسراها و ... حتی گروهی از دانش‌آموزان می‌توانند از امکان تدریس گروهی برخوردار شوند. هزینۀ آن نیز با هزینۀ کلاس تفاوتی ندارد، مگر اینکه بخواهند برای دانش‌آموزان گروه‌شان از تکالیف و بررسی‌های زیادتری نسبت به یک ارائه درس برخوردار شوند. به نظرم اگر ده نفر در نظر بگیرند و بخواهند تدریس مناسب به همراه متعلقات (تمرین و امتحان) داشته باشم، هزینۀ دویست هزار تومانی مناسب باشد.

 7- طرز ساخت فیلم‌هایی که در سایت هست به چه صورت بوده است؟

اول از همه عاشقانه! بعد هم از آنجائی که دیدم افرادی می‌خواهند با نرم‌افزارها و روند کار آشنا شوند به صورت دقیق با جزئیات در یک تصویر که در صفحۀ فیلم سایت قرار دادم، توضیح دادم. این صفحه فیلم‌هایم یک حالت نوستالژی برایم دارد. من از ابتدا که فیلم‌سازی را شروع کردم به این‌صورت کار می‌کردم که لوگویی برای هر فیلم می‌ساختم و آن را در یک صفحه به صورت کلی قرار می‌دادم. اینقدر تعداد فیلم‌ها زیاد شد که این صفحه دیگر حجم بسیار سنگینی پیدا کرد به طوری‌که تعداد تصاویر خیلی زیاد شد. از آن پس صفحات مستقل برای پایه‌ها درست کردم. لوگوهایی که برای فیلم‌ها، بخصوص فیلم‌های فیزیک ساختم خیلی وقت‌گیر بود و همه با فکر و هدف بوده، گفتم اگر دوست داشتید می‌توانید برای اینکه احساسی صمیمی‌تر به مطالب درسی‌تان پیدا کنید از این صفحه و یا صفحۀ فیزیک، فیزیک تکمیلی و کنکور و صفحۀ خودم که آنها نیز لوگویی است  دسترسی به فیلم‌های آموزشی‌ام داشته باشید. البته همانطور که گفتم مال دو سال اخیر نیست و بیشتر متعلق به همان پنج سال اول فیلم‌سازی‌ام است.

در مورد پیش بردن کارم فقط یک چیز، هر کاری کردم توفیق خدا بوده و خدا را شکرگزارم که طوری رقم زد که هیچ چیزی مرا از هدف درست‌ام منحرف نکند و خالصانه‌ترین و بی‌نظیرترین حس‌ها در فیلم‌هایم قرار گرفت. بدون یارم نمی‌توانستم!

 8- آدرس سایت‌ها، کانال‌ها و صفحات مجازی شما چیست؟

شما با کلیک روی موارد زیر می‌توانید وارد صفحات و کانال‌ها شوید. فقط در مورد کلاس‌ها و یا گزارش خرابی لینک و نظیر آن می‌توانید از طریق شماره تلفن 09128576049 به تلگرام و یا واتس‌آپ پیام دهید. نمی‌تونید تصور کنید که کسی مثل من چقدر سخت برایش کار پیدا می‌شود، لابد با خودتان می‌گویید که اگر تخصص داشته باشی کار هست! اما شما تصور کنید که کدام موسسه با فردی مثل من که رویۀ کاری چنین متفاوتی دارد کار می‌کند. از مدرسه نگویم که آنجا با امر به معروف و نهی از منکری که داشتم تقریبا به نوعی کنار گذاشته شدم. پس اگر می‌توانید هر چقدر خوب است، مهم کمکی است که می‌کنید که هم انرژی برای خدمت بیشتر به من می‌دهد و هم امیدوارم برای شما برای یاری‌تان در این مسیر ثواب نصیب شود. همچنین اگر واقعا برای‌تان سخت است که مقداری واریز کنید، نماز و دعا برایم کنید که آخرت برایم همیشه مهم‌تر است. اگر خواستید، شماره کارت بانکی‌ام:

6219-8610-1287-7410

 آدرس سایت‌ها، کانال‌ها و صفحات مجازی و ...

(1) - برای تمامی پایه ها (فعال و به روز) ( https://riazi.blog.ir )

(2) - برای تمامی پایه ها (فعال و به روز در گوگل - با فیلترشکن وارد شوید) ( https://sites.google/com/view/barpa )

سایت قدیمی: اختصاصی پایه نهم ( https://rezaeihendeseh.jimdo.com ) و ( https://riazi9.blog.ir )

سایت قدیمی اختصاصی دهم ریاضی و تجربی ( https://riazi.jimdo.com )

سایت قدیمی برای تمامی پایه ها (قدیمی) ( https://hesaban.jimdo.com )

سایت قدیمی برای تمامی پایه ها (فعال و به روز) ( https://riazi.blog.ir )

کانال نمونه سوال و جزوه فورواردی از کانال های دیگران ( https://t.me/barpa )

کانال تلگرامی فیلم‌هایم ( https://t.me/barpafile )

کانال تلگرامی فیلم‌هایم (مانند کانال بالایی است) ( https://t.me/barpafilm )

کانال تلگرامی فیلمهای فیزیک‌ام ( https://t.me/barpanewton )

کانال یازدهم (فوروارد از کانال های دیگران) ( https://t.me/barpa11 )

کانال دوازدهم (https://t.me/barpariazi )

گروه دانش‌آموزان و مخاطبان ( https://t.me/classbarpa )

کانال یوتیوب ( https://www.youtube.com/c/mohammadrezaei )

کانال آپارات ( https://www.aparat.com/rezaeimohammad )

آی دی اینستاگرام من: rezaei_mathteacher

ایمیل: rezaeimohammad@live.com

شماره موبایل جهت هماهنگی از طریق تلگرام و یا واتس‌آپ برای تدریس: 091285760

 9- فیلم ها و مطالب غیر درسی اما مهمی که باید ببینید؟

 در لایوی در اینستاگرام مطالبی در مورد درس خواندن و چگونگی مطالعه برای موفقیت در کنکور مطالبی بیان کردم (آپارات - اینستاگرام - یوتیوب)

در فیلمی به سوالات متداولی که مطرح است پاسخ دادم

اینکه چرا من این فیلم ها را می سازم در همان ابتدای کارم فیلمی ساختم که هنوز آن اعتقادات و آرمان ها را دارم. (لینک فیلم)

اعتقادات ام را در فیلمی یک ساعت و نیمی بیان کردم (آپارات - تلگرام - پیکوفایل)

گفت و گویی با یکی از دانش آموزان که اتفاقی در خیابان او را دیدم (متن)

یک خاطره جالب از معادله ریاضی پایه هشتم (متن)

گفت و گوی فلسفی با دانش آموزم که پرسید "ریاضی به چه دردمان میخوره؟" (متن)

 

 



بیان

اگر بخواهید ریاضی یاد بگیرید، بهترین جا اومدید! نه اینکه فقط من بگم، این را افرادی که فیلم‌های اساتید دیگر را با من مقایسه کردند به من گفتند. دبستان، متوسطۀ اول و متوسطۀ دوم (هر رشته‌ای) هستید کامل از سطح کتاب تا آزمون تیزهوشان و کنکور در این سایت برای شما قرار داده شده است. مطالب، توضیحات و عکس‌های همین صفحۀ اول سایت را خوب مطالعه کنید امیدوارم سلامت و موفق باشید.
کانال تلگرامی: t.me/barpafile
صفحه اینستاگرام: rezaei_mathteacher
ایمیل: rezaeimohammad@live.com
سایت‌ام در گوگل: sites.google.com/view/barpa
تلفن (جهت هماهنگی برای تدریس با پیامک و یا تلگرام): 09128576049
جهت تدریس خصوصی (مجازی) می توانید از طریق تلگرام یا واتس آپ به شماره ام پیام بدهید.
اخبار فعالیت های جاری من را در سایت و صفحه اینستاگرام و کانال های تلگرامی ام می توانید دنبال کنید.

آخرین مطلب
پیوندها
بایگانی