۸ مطلب در آبان ۱۴۰۲ ثبت شده است

ریاضی هشتم – آزمون نوبت اول (استعدادهای درخشان)

ریاضی هشتم – آزمون نوبت اول (استعدادهای درخشان)

متن سوالات فیلم به همراه پاسخ تشریحی

وقتی آزمون‌های استعدادهای درخشان در نوبت اول و دوم را برای پایه‌های هفتم و هشتم و نهم نگاه کنید فکر می‌کنید اینها که کاری ندارد! قضیه اینست که در این مدارس آزمون‌های سخت را برای آزمون‌های غیر رسمی می‌گذارند و برای اینکه معدل دانش‌آموزان در مقایسه با معدل دانش‌آموزان مدارس غیر دولتی و حتی دولتی – که بعضا نمره می‌دهند – پایین نباشد، آزمون‌های پایان نوبت را آسان می‌گیرند. این از خیلی سال پیش «عُرف» است.

اما از آنجا که آرم و نام «استعدادهای درخشان» بر این آزمون هست، چند سوال سخت گذاشته‌اند که به نظرم کاملا برای دانش‌آموزان آشنا و قابل شناسایی بوده که در این آزمون‌ها می‌آید. مثلا در همین آزمون، «کسرهای مصری» در کتاب ریاضیات تکمیلی پایۀ هشتم آمده و یا پیدا کردن تعداد اعداد اول کوچک‌تر از یک عدد و یا جمع مربعات اعداد یک تا n که فرمول خاص دارد.

بجز این، سوالات کمی مفهومی است اما نه آنقدر که یک دانش‌آموز متوسط نتواند حل کند. راستش وقتی صفحۀ «نمونه سوالات امتحانی» کانون فرهنگی آموزش – که این نمونه سوالات امتحانی اخیر برای فیلم‌های آزمون نوبت اول را از آنجا می‌آورم – می‌بینم و ده‌ها سایت و کانال تلگرامی که مطالب آموزشی و فایل متنی دارد به یاد دوران خودم می‌افتم که معلم کپی می‌گرفت به ما می‌داد و ما چطور ذوق و شوق داشتیم که فلان کپی نمونه سوال را داریم تازه با آن دست‌خط بد و درهم و برهم. امیدوارم برای امتحانات با خواندن متن درس‌ها و دیدن فیلم‌ها و تمرین روی نمونه سوالات امتحانی، آمادگی لازم را بدست آورید.

بانک نمونه سوالات امتحانی کانون:

https://www.kanoon.ir/Public/ExamQuestions

شما می‌توانید فیلم‌های دیگری که ساخته‌ام از صفحۀ «دبستان» سایتم و یا در کانال‌هایم ببینید. فیلم‌ها در کانال‌های آپارات، یوتیوب و تلگرام قرار داده شده است به صورت منظم و دسته‌بندی شده است.

آدرس سایت هایم:

riazi.blog.ir

sites.google.com/view/barpa

آدرس کانال تلگرامی:

t.me/barpafile

کانال آپارات:

aparat.com/rezaeimohammad

کانال یوتیوب:

youtube.com/@mohammadrezaei

اینستاگرام:

@rezaei_mathteacher

لینک فهرست فیلم هایم در کانالم:

https://t.me/barpafile/15026

 

 

۰ ۰ ۰ دیدگاه


بیان

اگر بخواهید ریاضی یاد بگیرید، بهترین جا اومدید! نه اینکه فقط من بگم، این را افرادی که فیلم‌های اساتید دیگر را با من مقایسه کردند به من گفتند. دبستان، متوسطۀ اول و متوسطۀ دوم (هر رشته‌ای) هستید کامل از سطح کتاب تا آزمون تیزهوشان و کنکور در این سایت برای شما قرار داده شده است. مطالب، توضیحات و عکس‌های همین صفحۀ اول سایت را خوب مطالعه کنید امیدوارم سلامت و موفق باشید.
کانال تلگرامی: t.me/barpafile
صفحه اینستاگرام: rezaei_mathteacher
ایمیل: rezaeimohammad@live.com
سایت‌ام در گوگل: sites.google.com/view/barpa
تلفن (جهت هماهنگی برای تدریس با پیامک و یا تلگرام): 09128576049
جهت تدریس خصوصی (مجازی) می توانید از طریق تلگرام یا واتس آپ به شماره ام پیام بدهید.
اخبار فعالیت های جاری من را در سایت و صفحه اینستاگرام و کانال های تلگرامی ام می توانید دنبال کنید.

آخرین مطلب
پیوندها
بایگانی