۱۱ مطلب در مهر ۱۴۰۲ ثبت شده است

نکته‌ای ظریف در دوبلۀ فارسی فیلم «محمد رسول‌الله»

نکته‌ای ظریف در دوبلۀ فارسی فیلم «محمد رسول‌الله»

در دوبلۀ فیلم «پیامبر» - که به نام فیلم محمد رسول الله در ایران معروف است، در مکالمه‌ای که جعفر بن ابیطالب در دربار نجاشی با عمروعاص دارد در پاسخ به اینکه دین او در مورد زنان چه می‌گوید، پاسخ می‌دهد: ’زنان با مردان متفاوت اما مساوی هستند‘ اما در دوبله در نحوۀ ادای آن طوری که جمله خبری کامل است بیان نشده است و گویی جمله ادامه داشته است. در این فیلم من با تطبیق نسخه‌های اصلی انگلیسی و عربی نشان دادم که این «ظرافت» در دوبلۀ فارسی رعایت نشده است. (هرچند دوبلۀ فارسی با صدای جلال مقامی بسیار دلنشین است. مراقب باشیم که چیزهایی را با جذابیت‌های ظاهری به ما قالب نکنند هرچند در این مورد اطمینان ندارم که از عمد بوده باشد اما زیاد در موارد مشابه چنین چیزی دیده‌ایم)

ممکن است یک صحنه‌ای از یک فیلم را ببینید و با خودتان بگویید «چی گفت؟» اگر سرسری می‌گذرید پس روحیۀ تحقیق‌تان کجا رفته؟ در اینترنت از جون مرغ تا شیر آدمیزاد را می‌توانید بدانید بنابراین «فیلمنامه» یک فیلم و سریال که چیزی نیست. اگر در موارد دیگری هم مشکلی داشتید می‌توانید به اینترنت رجوع کنید. به نظر من خداوند برای ما نعمتی به نام اینترنت را قرار داده تا در خلا بسیاری از آنچه که فکر می‌کنید نداریم با آن «آگاهی» کسب کنید و نگرشی پیدا کنید که در نتیجۀ آن دریابید که خداوند واقعا همه چیز را به شما آنطور که باید داده است.

خود من وقتی می‌بینم که به چه افرادی چه نعمت‌هایی داده، وسوسه‌های شیطانی می‌آیند من را از «ایمان» دور کنند ولی خوشبختانه پایم در ایمان به خدا خوب فرو رفته و هیچ جور در نمی‌آید اگر کسی مرد این باشد که بخواهد من را بفریبد خودش هم در این راه می‌آید. خلاصه یافته‌ام آنچه برایش خلق شده‌ام چیست.

شما می‌توانید علاوه بر فیلم‌های آموزشی ریاضی و فیزیک که بر مبنای کتاب درسی، کتاب‌های شما را آموزش داده است (همراه با فیلم‌های تکمیلی و تست) از فیلم‌های فلسفی و تحلیلی من هم استفاده کنید (در صفحۀ بیان سایتم و در قسمت فیلم‌های غیر درسی کانالم فهرست شده است)

آدرس سایت هایم:

riazi.blog.ir

sites.google.com/view/barpa

آدرس کانال تلگرامی:

t.me/barpafile

کانال آپارات:

aparat.com/rezaeimohammad

کانال یوتیوب:

youtube.com/@mohammadrezaei

اینستاگرام:

@rezaei_mathteacher

لینک فهرست فیلم هایم در کانالم:

https://t.me/barpafile/15026

 

۰ ۰ ۰ دیدگاه


بیان

اگر بخواهید ریاضی یاد بگیرید، بهترین جا اومدید! نه اینکه فقط من بگم، این را افرادی که فیلم‌های اساتید دیگر را با من مقایسه کردند به من گفتند. دبستان، متوسطۀ اول و متوسطۀ دوم (هر رشته‌ای) هستید کامل از سطح کتاب تا آزمون تیزهوشان و کنکور در این سایت برای شما قرار داده شده است. مطالب، توضیحات و عکس‌های همین صفحۀ اول سایت را خوب مطالعه کنید امیدوارم سلامت و موفق باشید.
کانال تلگرامی: t.me/barpafile
صفحه اینستاگرام: rezaei_mathteacher
ایمیل: rezaeimohammad@live.com
سایت‌ام در گوگل: sites.google.com/view/barpa
تلفن (جهت هماهنگی برای تدریس با پیامک و یا تلگرام): 09128576049
جهت تدریس خصوصی (مجازی) می توانید از طریق تلگرام یا واتس آپ به شماره ام پیام بدهید.
اخبار فعالیت های جاری من را در سایت و صفحه اینستاگرام و کانال های تلگرامی ام می توانید دنبال کنید.

آخرین مطلب
پیوندها
بایگانی